Kunngjøring 2019-04

Nye dekodere

Det har vært en hel del forvirring omkring de nye dekodere som Telenor har sendt ut. Telenors kundeservice har til dels også feilinformert de som har tatt kontakt med dem, og styret har hatt litt av et strev med å finne ut hva som egentlig skjer og skal skje.

Her er noen punkter som vi vet:

  • Verken styret eller antennelaget har bestilt nye T-We bokser selv om Telenor har opplyst dette. Telenor oppgraderte nettet uten informasjon på forhånd, og sendte deretter ut nye bokser uten å informere sentralt om det heller.
  • TV-dekoderen er oppgradert til støtte for 4K/Ultra-HD, og høyere lagringskapasitet.
  • Vi får nå 75 Mbps internett uten ekstrakostnad. De som har bestilt oppgraderte pakker har også fått økt hastighet for disse.
  • Programkortet er forhåndsinstallert i T-We boksen og er heretter gratis.
  • De gamle T-We boksene vil ikke fungere som mottakere av TV-signal etter 17. juni, men opptakene som man har liggende vil fortsatt kunne ses.
  • De som har opptak liggende og gjerne vil se dem, må enten gjøre dette før 17. juni, eller koble boksen til når man vil se opptak gjort på den gamle boksen.
  • De som har to bokser må fortsatt betale kr. 25,- pr måned for det ekstra programkortet.
  • Ønsker man å gjøre det enkelt for seg selv og bruke den gamle boksen (og ikke installere den nye) må man melde fra til Telenor, som så vil aktivere kortet i den gamle igjen. Det vil da koste kr. 25 pr måned.
  • De gamle boksene kan beholdes inntil videre – i hvert fall til man er ferdig med å se sine opptak. Telenor har enda ikke gitt helt klar beskjed om boksene faktisk skal returneres.
  • Er du ferdig med boksen og ikke trenger den mer, er det bare å returnere.
  • Enkelte vil ha mottatt faktura for 3. kvartal der det er fakturert for kr. 25,- for programkort fra 1. juli. Vi oppfordrer alle som ikke har to dekodere/ekstrakort til å ta kontakt med Telenor og klage på dette. Vi skal ikke betale noe etter 17. juni for ETT kort.

Vi tror dette er den informasjon vi trenger. Men ber ellers om at beboere tar kontakt med styret om det er ytterligere uklarheter. Ikke kontakt Telenor kundeservice, da det virker som om de ikke heller vet helt hva som skjer… Vi tar også forbehold om at det kan komme endringer i det ovenstående.